In English På svenska
Sök:
Priser i: 

Köpvillkor

Casström AB följer konsumentköplagen och distanshandelslagen

För att handla på casstrom.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Ansökningar om egen kundinloggning för företag granskas innan de godkänns, företagskunder kan kontakta oss för separata villkor och information via e-post service(at)casstrom.se eller ringa 0950-70 05 90.

Följande villkor gäller alla transaktioner på www.casstrom.se och med Casström AB. Du måste godkänna följande villkor för att beställa. Läs dem noggrant och skriv ut en kopia för framtida referens.


1. Beställa

Vi tar emot beställningar via:
- webbshopen
- e-post till service(at)casstrom.se
- Tel. 0950-70 05 90 mellan 8 - 16, mån - fre.

Minsta ordervärde 50 kr

2. Priserna

Alla priser anges i svenska kronor inklusive 25 % moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning. Casstrom.se reserverar sig för eventuella publiceringsfel och förbehåller sig rätten att ändra priser, specifikationer och villkor utan förhandsbesked. 

3. Betalning

Du kan välja att betala för dina varor på följande sätt:

  • Betalning med betalkort. Betalningen kan göras med betal/kreditkort av typen VISA eller MasterCard. Ingen avgift
  • Betalning mot postförskott - Du hämtar och betalar ditt paket på Postens utlämningsställe. Postförskottsavgiften är 55 kr
  • Förskottsbetalning, ingen avgift
  • Klarna Faktura eller delbetalning, fakutraavgiften är 15 kr, kredittid 14 dagar
  • Faktura, endast för inloggade företagskunder
  • Swish

4. Frakt & Leverans

Vi har följande leveransalternativ
DHL
Posten Paket
Brev postförskott eller REK

Vi skickar din order så fort som möjligt.

Varor som finns i lager skickas normalt inom 3 arbetsdagar, efter att vi mottagit kvitto på godkänd betalning. Därefter tar det någon dag för Posten att leverera ert paket. Till stora delar av Sverige tar det Posten bara en dag att leverera.

För artiklar som är tillfälligt slut och som inte finns i lager gäller följande. Vi kan leverera så snart vi får en ny leverans från våra leverantörer. Om någonting dröjer, så kontaktar vi er. 

Vi skickar de flesta beställningar som paket via Posten eller som REK. Detta för att en försäkring skall täcka era varor, samt att det alltid finns ett kollinummer så att paketet går att spåra. Paketet levereras till ert närmaste utlämningsställe och brev direkt hem i er brevlåda.

Vi har olika fraktavgifter inom Sverige, beroende av vikten på hela din order.

Du kan även välja DHL som fraktalternativ, till företag levererar de direkt till er leveransadress men till privatpersoner levereras paketet till ditt närmaste utlämningsställe.

5. Skadat gods

Casström AB ansvarar för varan under transporten till dig. Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående.

Om en vara skadas eller kommer bort då Du sänder den tillbaka till oss är Du som kund ansvarig.

6.Reklamationer

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail till service@casstrom.se så att vi kan rätta till felet. 

Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


7. Öppet köp

Du har full returrätt inom 14 dagar från mottagandet av varorna. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan.

Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Meddelandet ska innehålla följande information ; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) namn på de produkter du vill returnera 4) Orsak till retur. Var noga med att kontakta oss innan eventuell returnering av produkt.

Varan får ej vara skadad. Paketera produkten väl så att skada ej kan uppkomma och i paketet bifogar du ordernummer, dina adressuppgifter, eventuellt bankkonto (eller enligt överenskommelse med Casström AB). Skicka tillbaka paketet med innehållet nämnt i punkterna ovan.

Returportot betalas av kunden och det är kundens ansvar att paketet kommer fram till oss, så se till att skicka det som rekommenderat paket. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Återbetalning sker snarast när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Ange alltid bankens namn, clearing nummer och kontonummer vid återbetalning. Om betalning gjorts via Kortbetalning så krediterar vi pengarna direkt tillbaks till kundens konto och inga bankuppgifter behövs.

Returer skickas till:

Casström AB
Fabriksgatan 12
921 36 Lycksele

8. Outlöst försändelse

Beställningarna via postförskott är bindande och outlösta paket kommer att faktureras. Dvs. du får stå för samtliga kostnader.


9. Makulering av order

Du kan makulera Din order när som helst innan paketet är skickat från oss. Om Ditt paket är skickat och du ändå vill makulera Din order får Du betala frakten dels till Dig, men också tillbaka till oss. Om Du vill makulera Din order maila ditt ordernummer till service@casstrom.se


10. Personuppgifter

Casström AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av Casström AB för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Dina personuppgifter kommer inte lämnas ut till tredje part, utan stannar hos Casström AB och dess ägare. Som kund till Casström AB har du rätt att en gång årligen få information om hur dina personuppgifter används genom att begära detta hos oss.


11. Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.


12. Force Majeure 

Cassström AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden.


13. Övrigt

Casström AB reserverar sig för eventuella tryckfel och felskrivningar på hemsidan. Vi kan heller inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende och färg. Det är absolut förbjudet att kopiera våra bilder på hemsidan och använda dem för annat bruk. Olovlig användning av bildmaterial som tillhör Casström AB polisanmäls. 

14. Tvist

Vid eventuell tvist kommer Casström AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


15. Kontakta oss

Du kan när som helst kontakta oss via e-post service@casstrom.se eller via telefon 0950-70 05 90 mellan 8 - 16, mån - fre. -vi försöker besvara din fråga inom en arbetsdag.